Vad man kan göra när man egentligen borde plugga

Har försökt att sitta och plugga farmakologi hela dagen, men jag blev så rastlös efter min andra halvliter kaffe att jag blev tvungen att aktivera mig med något. Så jag bestämde mig för att byta vatten och rengöra Iors akvarium, något som var lättare sagt än gjort. Akvariet vägde ju bly trots att jag tömt det på vatten och stenar och var jättesvårt att flytta. Var livrädd att jag skulle tappa det i golvet och Ior skulle bli hemlös. När jag väl lyckats få in det i badrummet och rengjort det och dragit det på en handduk tillbaka ut i vardagsrummet skulle jag klippa till och klista på den fina bakgrundsbilden jag köpte för länge sen. Tyvärr visade det sig att den inte var självhäftande som jag trott så det gick inte alls. Konstigt för det hade ju varit en rätt bra grej kan man tycka, när det liksom är meningen att den ska fästas på en glasvägg, men tydligen inte. Får inhandla lite dubbelhäftande tejp till veckan så stackars Ior slipper stirra in i en grå vägg hela dagarna. :) Här simmar han runt i sitt rena akvarium med bakgrundsbilden lite provisoriskt nedpetad bakom.


Världens sötaste Ior!

Nu ska jag göra kaffe och försöka lära mig något om njursjukdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0