Vad är problemet egentligen?


http://blogg.aftonbladet.se/30258


Någon bortskämd medarbetare på Aftonbladet ska testa att leva på socialbidrag en månad. "Stackarn" har bara 97 kr om dagen (ca 3000:-/månad) att leva på efter att räkningarna är betalda. Detta är tydligen så fruktansvärd svårt och jobbigt för människan att hon dagligen måste beklaga sig i sin blogg att hon inte har råd att köpa den dyra fina juicen i affären längre och att hon inte ens har råd att köpa en present till sina kompisars barn. Är det här ett skämt eller? Att ha 3000 kr i månaden att leva på låter som rena drömmen och jag tror att många studenter (och andra) därute är beredda att hålla med.  Hade jag haft sådana enorma summor pengar kvar hade jag haft råd med hummer-och-champagne-kvällar flera gånger i månaden. Jag hade haft råd att köpa nya kläder varje månad och unna mig dyra ekologiska varor i mataffären. Man kan ju inte låta bli att undra var hon handlar sin mat egentligen och vilka kopiösa mängder hon äter dagligen om 3000 kr är för lite för att räcka till. Tyckte denna blogg verkade intressant först när jag hittade den men efter att ha läst hennes gnälliga bortskämda inlägg blir jag bara förbannad av den. Om hon nu vill testa att leva fattigt kan hon ju testa att leva som student istället där man måste lägga flera tusen per termin på kurslitteratur och inte har någon säker inkomst överhuvudtaget under sommarmånaderna. Det är sant att vi studenter har valt det här livet själv och i slutändan kommer vi förmodligen att tjäna på det med ett välbetalt (?) jobb men jag gnäller inte heller när jag har 1000 kr kvar att leva av varje månad efter räkningarna är betalda. 3000 kronor liksom!! Jag är mållös!

Kommentarer
Postat av: Sandra

VILKEN JÄVEL!!!

Man blir så trött. Utbudet av konstiga människor tar aldrig slut ;)

KRAM

2009-03-26 @ 19:36:50
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Svar: Ja kom och ät en massa muffins =) De blev jättegoda.



Kramar

2009-03-26 @ 21:15:25
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0