Where is dr McDreamy??

Den här veckan har vi lärt oss att sätta sond och ge syrgas. Tyvärr hade man kanske kunnat önska att dockorna vi tränar på kunde vara lite mer verklighetstrogna. Att sätta en sond var inte ens i närheten så komplicerat som jag gissar att det är i verkligheten när man utan något som helst motstånd kan mata den förbi nasofarynx och larynx. (Vet inte exakt var dessa är men det låter smart när man kan slänga med lite latinska ord här och där :) )


Idag hade vi S-HLR, alltså hjärt-lungräddning för sjukvårdspersonal, där vi fick lära oss att använda defibrillator. Det var inte fullt så dramatiskt i den svenska verkligheten som det är i Greys och Cityakuten... :) "Rör ej patienten. Jag defibrillerar nu." låter inte riktigt lika coolt som "Clear!!!"  Jag och Sandra hänger inte riktigt med som vanligt den här terminen och hade ingen aning om att vi skulle ha HLR idag. Det är tur att vi har vår kära vän och klasskamrat Ewa som håller ordning på oss och påminde om det igårkväll. Vi hade inte ens hämtat ut och läst boken man skulle läst i förberedande syfte så vi fick låna Ewas och Emmas böcker och panikläsa under förmiddagen istället för att gå på farmakologiföreläsningen. Hm, det börjar nog bli dags för skärpning här nu, mer tid till studier och kanske lite mindre tid till att älta det motsatta könet, eller vad tror du Sandra...? ;) Nä, jag tyckte inte heller det lät speciellt kul faktiskt. Imorgon har jag i alla fall en het dejt, det ser vi fram emot! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHA!



Vakul, jag har också en dejt idag ;)

2009-03-13 @ 14:12:08
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0