Ordet desperation får en ny innebörd



Då min älskade kaffepress är trasig och jag inte har råd att köpa en ny förrän lönen kommit så blir det till att använda sig av alternativa lösningar. Eftersom jag inte använder kaffefilter i vanliga fall så fick jag bege mig till Pekås och inhandla de billigaste (läs sämsta) filtren de hade att erbjuda. De gick sönder så fort de kom i kontakt med kaffe så det gick säkert åt en tio filter till ett mugg. Plus att mitt tålamod inte är det bästa, kaffepressen tar ju liksom bara nån minut så jag försökte till slut krama ur kaffet ur filtren med resultaten att de gick hål och lite sump letade sig ner i kaffemuggen. Mjöken i kylskåpet började också se lite tvivelaktig ut, trots att utgångsdatumet var idag. Men, men en kaffe med mjölk blev det till slut i alla fall, om än en något oaptitlig sådan... Jag längtar tills jag får en kaffepress igen....

Mmm, kaaaffeee.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! Fy va hemskt!!

Tur att pengar kommer imorn =)

KRAM

2009-03-24 @ 13:50:47
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0