Sätter mitt liv på hold en stund

Inledde dagen med världens svettigaste spinningpass. I eftermiddag ska jag möta upp Carina och hennes dotter Alva här i Viken för världens godaste thai-mat. Vad jag ska hitta på tiden däremellan vet jag inte riktigt. Efter sista seminariet i skolan förra veckan, har jag inte gjort så mycket vettigt; mest pysslat med min minnes- och inspirations-scrapbook, spelat Sims 3, ätit Ben & Jerrys, gosat med katterna, druckit lite vin med underbara människor, ätit tårta och umgåtts med nära och kära. Har inte orkat med så mycket mer, antar att min kropp och själ är lite slitna efter världens längsta vårtermin fylld av plugg, praktik, mer plugg, ett antal seminarier, metodexaminationer och 5 salstentor, allt detta toppat med panikångestattacker, beslutsångest, pengaångest, påbörjan till depression och utbrändhet, en kropp som fysiskt började säga ifrån mer och mer, och slutligen ändrade livsplaner. Sista veckorna har jag varit så trött och omotiverad att min enda önskan har varit att få lägga mig och sova en vecka, så nu tycker jag att jag är välförtjänt av min lilla paus från livet faktiskt. Eller paus från livet kanske är fel uttryck, paus från det seriösa och tråkiga livet i alla fall.

Nu ska jag dricka kaffe och läsa lite i Bitterfittan. Jag började läsa den för ca ett år sedan men har inte hunnit med att läsa så mycket annat än sjukdomsböcker under året som gått så jag gör ett nytt försök nu. Jag och Carina fick ett varsitt ex av vår "extra-mamma" och mentor Lisbet på jobbet, efter att vi båda hade gått ur en relation förra året. Blir intressant att se om igenkänningsfaktorn blir hög eller inte. För Lisbet var den tydligen en aha-upplevelse i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0