Pysseldag


Vad gör man för att få lite färg i vardagen när himlen är grå och molnig och man är för trött för att ta sig utanför dörren? Jo man sätter sig och klipper och klistrar ihop en minnes- och inspirationsbok. En mycket klok människa berättade för mig att det oftast är i åldern 27-29 som man blir klar med grunden i sin personlighet, man får en ny trygghet i sig själv. Det är därför mycket vanligt att man gör en stor förändring i sitt liv vid den här tidpunkten; skaffar barn, köper hus, byter yrkesinriktning, flyttar till en ny stad...  Det senaste året har jag verkligen känt av att jag gått igenom den här processen, jag har varit mer förvirrad och mått sämre än nånsin förut. Nu är jag äntligen framme och det känns jättebra, den här sommaren kommer att bli en bra och spännande tid. Det är dags att gå vidare mot nya saker, därför kände jag att jag ville göra en liten bok som innehåller dels minnen från den tiden som varit men även sådant som inspirerar mig att våga ta de steg jag vill göra i framtiden.

"The tide is turning" fick jag höra i höstas och det har den verkligen gjort, äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0