För oss alla som jobbat inom service del 2

En annan sak jag har svårt att förstå är folk som kommer inrusandes i butiken ca fem minuter innan stängning och sedan, istället för att skynda sig att ta det som ska ha, betala och gå, dröjer sig kvar och strosar runt och tittar på allt som finns att titta på tills klockan är 20 minuter efter stängning. Så fruktansvärt respektlöst mot de som jobbar där som blir tvingade att jobba över (obetalt, ja så funkar det inom handel), och alltså står där på sin fritid bara för att det finns icke-allmänbildade ouppfostrade idioter som inte har vett att hålla koll på öppettiderna. Dessa icke-allmänbildade ouppfostrade idioter har nio gånger av tio inte ens vett att be om ursäkt för sitt beteende utan tycker att bara för att man jobbar i en butik där de brukar handla så är man automatiskt deras personliga tjänare sekunden de kommer innanför dörrarna och man ska därmed uppoffra hela sitt liv och sin värdighet för att de för en stund ska få känna att de faktiskt är lite bättre än alla andra. Dessa kunder är oftast kvinnor i övre medelåldern som gissnigsvis är mycket bittra över det lilla livet har gett dem. De elaka bitterfittorna, det finns de elaka och så finns det de snälla bitterfittorna. De elaka är just dem, som för att få lite självbekräftelse måste änga sina dagar åt att trycka ned sin omgivning med elaka nedsättande kommentarer då det är det enda sättet de kan få känna sig förmer än alla andra, dessa är dock mycket små människor egentligen. Det vet vi, de snälla bitterfittorna som blivit bittra enbart på grund av upprepade möten med elaka bitterfittor och andra människor vars intelligensnivå, samt sociala och emotionella kompetens ligger ungefär likvärdigt med en toalettborste. Vi är goda människor i grunden men har en massa undertryckt ilska och frustration som ibland alt. ganska ofta behöver få pysa ut. Som idag i min blogg till exempel. Nu ska jag gå ut i solen en stund och tänka på något roligare så jag blir glad igen. ;)

Ps. Det finns snälla kunder också. Det är tack vare dem och det faktum att jag i mitt jobb får hjälpa människor till ett hälsosammare liv som jag ändå tycker det är kul att gå till jobbet fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä det kan inte alltid vara roligt att jobba med ett serviceyrke. Har själv dragit mig att söka sommarjobb inom det pga rädsla för idiotiska kunder..men det är tufft eller vad jag ska säga, att göra det!

Hoppas du hinner varva ner lite!

kram/Sandra

2009-06-14 @ 18:36:25
Postat av: Sandra

Helt rätt! Så respektlöst! Troligen har de fått för lite sex och utagerar det med att göra livet surt för andra!!



Sol?? Har ni sol?? Vi har haft ös regn exakt hela helgen! Pitt tråkigt!!!



KRAMAR

2009-06-14 @ 20:37:18
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Linda

Riktigt dåligt av folk, respektlöst verkligen!

2009-06-15 @ 08:04:45
URL: http://lindali.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Inte kan det väl finnas med i kollektivavtalet att ni ska jobba gratis!?

2009-06-15 @ 18:27:24
Postat av: Sandra

hej tjejen! hur går det med allt? Får du nå svar på saker?



Danne e min karl. ;) Fast det e ganska nytt än.



KRAM

2009-06-17 @ 18:28:02
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0