För oss alla som jobbat inom ett service-yrke. . .

...och därmed blev bittra människor utan hopp om mänskligheten:

http://notalwaysright.com/

Appropå dumma människor, följande hände Carina på jobbet för någon vecka sedan: Hon anlände till butiken ca en kvart innan vi (och alla andra butiker i gallerian) öppnade. Alla butiker är alltså nedsläckta och har grindarna neddragna. Vi hade fått en pall med varor levererade så Carina lämnar grinden uppdragen till hälften medans hon kör in pallen på lagret. Butiken är dock fortfarande nedsläckt. När hon sedan kommer ut i butiken igen för att stänga grinden står det en äldre dam framme vid kassan i den kolsvarta butiken med varor hon vill betala. (!!!) En bit bort står en annan kvinna och har fullt upp med att prova skor...!!! Butiken är alltså fortfarande kolsvart! Vem är så dum att de på något idiotiskt vis tror att en butik (en butik och ingen annan i hela gallerian) har öppet för att grinden är till hälften uppdragen och därmed krånglar sig in under den in i ett kolmörker...??? Det roliga är att ingen av damerna verkade tycka att detta på något sätt var ett annórlunda beteende utan småpratade glatt med Carina under shoppandet, alltmedan stackars Carina stod chockad och förbannad bakom kassadisken och iakttog galenskaperna. Ibland blir jag så frustrerad över människors dumhet att jag bara vill lägga mig ner och gråta... Personligen hade jag nog inte klarat att hantera det på ett sådant professionellt och serviceinriktat sätt som min kära kollega gjorde utan att låta bli att åtminstone nämna för shopparna att butiken faktiskt är stängd därav den dåliga ljussättningen och att jag själv knappt ens börjat få betalt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0