Saker jag inte kommer att sakna med Sverige

  • Schlager, Idol-pop och annan överskattad svensk musik som Boten Anna, Svennebanan och allt vad de kassa sommarhitsen heter.

  • Alla dessa lågutbildade white trash som på fullaste allvar tror att världen inte är större än vad de kan se genom fönstret i sitt lilla kranskommuns-radhus.

  • "Fredagsmys"-underhållning ala Let´s Dance, Stjärnor på is, Hey Baberiba, den där dansbandstävlingen...etc.

  • Grått snöslaskigt bajsväder då man måste ta cykeln 7 km till universitetet klockan 7 på morgonen. + Halka med cyckeln på under snöslasket gömda isfläckar.

  • Jante-lagen.

 Fick en utskällning av en dam på jobbet igår. Hon tyckte att det var mycket dåligt att skylten med Yantra-spikmattan stod vid hyllan där endast Shakti-spikmattan låg. Jag förklarade vänligt att även Yantra-mattan skulle ligga där men den hade precis kommit med varorna så vi hade inte hunnit packa upp den än. Damen i fråga vägrade dock förstå mitt resonemang och jag riktigt såg hur ilskan lyste ur ögonen på henne medan hon upprört förklarade att det var FEL att den skylten stod där när inte rätt matta låg där. Det var "FEL och falsk marknadsföring". Jag försökte mig på ett par gånger till att förklara att vi precis varit och hämtat varuleveransen och det hade varit mycket kunder så vi verkligen inte hunnit packa upp dem än, men logiken vägrade återigen nå den arga damens hjärnceller, så till slut drog jag till med mitt allra mest påklistrade Mcdonalds-leende, klämde ur mig ett "ursäkta!" och skyndade in på lagret och lämnade damen fortfarande upprört fräsandes över den "falska marknadsföringen".


Kommentarer
Postat av: Johan

Så ja! :)

2009-07-10 @ 18:49:54
Postat av: Gissa det du!

Så du tror i din lilla värld, som ser ner på andra "lågutbildade" att det inte ska bli skönt att bli av med dig? Du som alltid suttit i en sketen lägenhet, kattpiss upp till öronen och aldrig haft ett normalt förhållande, eller liv. Sitt och drick ditt vin mm med dina speedade konstnärer i ett land så långt bort från vårat. Viktoriakliniken kanske går i konkurs nu när du flyttar.

Falska människa.

2009-07-10 @ 22:07:37
Postat av: Johan

Jag tycket att vi hade ett normalt förhållande. Även om det var kort.

2009-07-10 @ 22:14:32
Postat av: tess

att folk inte har bättre för sig än att försöka leta saker att hacka på i ett blogginlägg. Och dessutom anonymt. FEGA människa! ta hand om ditt eget istället. Det behövs.

2009-07-11 @ 12:36:59
Postat av: Vet hut!

Kära "Gissa det du"

Jag brukar aldrig kommentera bloggar(och speciellt inte kommentarer till bloggar. "Jag menar hallå!" som du själv antagligen skulle uttryckt det). Här kunde jag dock inte hålla mig då jag blir alldeles tårögd av din vackra text. Tårögd inte av sorg utan av någon form av extrem glädje, glädje över att det faktiskt finns människor som dig i världen år 2009.



Det är helt underbart hur du känner dig träffad och upprörd av bloggarens lista på saker som hon ej kommer sakna. Att du i detta skede väljer att berätta du minsann inte kommer sakna henne heller är så fantastiskt genialt. Tycker det är fint att du fick in en känga angående lägenheten med, jag menar sitta här och blogga i en lägenhet så full i kattkiss att det når upp till öronen. Inte nog med att det är en sanitär olägenhet, det krävs dessutom ganska mycket kattpiss för att för att uppnå detta.



Jag gjorde en snabb uträkning över precis detta. Denna uträkning förutsätter ett par saker så som 1. Bloggaren har ungefär 160cm från golv till öron 2. Lägenheten bedömer jag vara c:a 30 kvm 3. Vi utgår ifrån att vägg och golv redan är mättade och att golvbrunnen är igenfylld. Detta ger oss en ekvation som lyder 1,6m * 30m2 = 48m3. På en m3 går det 1000 liter vätska(i detta fall kattkiss) vilket alltså innebär 48 000 liter kattkiss! HERREGUD! Om vi då tänker oss att två katter tillsammans producerar 2dl kattkiss per dag så har det alltså tagit c:a 240 000 dagar att fylla lägenheten upp till bloggarens öron, dvs runt 660 år. Jag som du fattar ju att det nog bara finns två rimliga slutsatser att dra av detta, antingen så bloggaren väldig väldigt gammal eller så har hon betydligt mer än 2 katter. Falska människa!



Måste säga att jag blir lite besviken på det sista du skriver, här sitter du och spyr hat och skickar plötsligt en lyckönskning om vin med konstnärer. Men efter att läst igenom hela inlägget ännu en gång så inser jag vad det handlar om. Du känner någon form av samhörighet med bloggerskan, och det är en pseudorelation på en nivå jag aldrig sett förut! Imponerande!



Men fortsätt du att skriva arga inlägg av denna typ på bloggar(och i forum, tror ex familjeliv.se skulle passa dig utmärkt!) och du ska se att en dag så vinner vi över dom jävlarna! En dag är det du och jag som tillsammans står och viftar med våra socialbidragscheckar rakt i ansiktet på dom alla. Tillsammans ska vi handla på Lidl, vi ska progga, vi ska röka hemmarullade cigaretter och peka finger åt de högutbildade(eller alla med jobb,eller med akassa)



Vad vill jag egentligen med allt detta svammel? Jag vill att du ska se det som en uppmuntran. Fortsätt kämpa och en dag ska du se att ljuset i slutet på tunneln inte är ett tåg utan kanske en gulklädd dam från socialen med nycklarna till din alldeles egna socbetalda lägenhet.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0