Tisdag

Har ganska nyss kommit hem från världens längsta skoldag. På förmiddagen hade vi metodövningar där vi fick lära oss att ta puls, blodtryck och temp. Det var intressant att få lära sig men jag måste nog öva lite mer på att få in rätta tekniken med blodtryckstagningen, det är lite trixigt. På eftermiddagen hade vi ergonomi, alltså vi fick lära oss rätt lyfttekniker och sådant. Det var också intressant och är självklart jätteviktigt att kunna men det blev väldigt många tekniker att lära in så pass sent på dagen. Trots att vi varit lediga i fem dagar var både jag och Sandra sugna på en power nap redan runt lunch och det blev inte bättre av tre timmars lyftande, flyttande och glidande. Var så sjukt trött under hela eftermiddagen att jag knappt orkade ta in ett ord av vad de som höll i undervisningen sa. Hoppas vi är piggare på fredageftermiddag när det är dags för andra delen av ergonomin.

Boxen gick kanonbra igår i alla fall. Det var jättekul att börja träna igen och att få slå och sparka ur sig lite aggressioner, var helt endorfin-rusig när jag kom hem på kvällen. :) Tyvärr har jag jättesvårt att somna på kvällarna nu för tiden, har nog för mycket att tänka på, så då är det tur att man jobbar på Life och har ett halvt naturapotek här hemma i skåpen. Fyra Valerina Forte senare sov jag som en liten bebis.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har inte somnat än, bara ätit å fixat med datorn. Nu funkar den äntligen.Men jag e fortfarande så jävla trött, detta var hemskt =)



Ha en jätte mysig kväll. Kramar

2009-01-27 @ 18:43:47
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0