Kyckling är bra!

Internet har strejkat i ett par dagar och ikväll har jag fixat det alldeles själv. Duktig! Det firar jag med att lägga upp bilder från dagens metodövning. Vi har lärt oss att sätta kateter, PVK och ta venprover, de två sista var supersvåra när man skulle hamna rätt i venerna. Jag lyckades till slut få ut två rör med blod på venproverna, men PVK var trixig värre. Ska öva mer på onsdag. Här är lite bilder från idag:

Sandra blir vän med katetern:

Emma och Ewa sätter kateter:

Sandra sätter en PVK

Och jag försöker få ut lite blod ur en gummiarm, det gick till slut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vi ser ju väldans förnurliga ut =)

2009-04-24 @ 09:20:25
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0