Nöjäsigt o va från Hälsingland

Tog facebook-quizzet Hur mycket Ljusnebo är du? Resultatet blev skrämmande:
En nöjäsi jävla ljusnebo!
Du ä en riktig ljusnebo. Om man vill veta nåt om ljusne ä lä fan bara å fråga däj jö!

För er icke-hälsingebor kan jag upplysa om att Ljusne är en håla utanför Söderhamn (min hemstad) där min mormor bor och min mamma är född och uppväxt. På den gamla goda tiden var Ljusne en idyllisk kustby med glada invånare som sysselsatte sig med att fiska, jobba på fabriken och fika. Numera är Ljusne en laglös utdöende håla med bittra socialbidragsinvånare som sysselsätter sig med vapen och hembränt. Jag hoppas quizzet menar att jag hör hemma i det gamla Ljusne... Måste säga att jag gillar uttrycket "nöjäsig", tror inte jag har hört det förut (måste var nåt lokalt för Ljusne) men jag ska nog börja använda det i mitt dagliga vokabulär.

Nu ska jag ta tag i vår seminarieuppgift om fetma. Hej hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej tjejen!

Hade du en mysig lördag? Nåt besök? ;)



Jag åker hem idag men har med mig alla böcker och så. Kollade du det jag skrivit och mejlat dig?



Hör av mig. KRAMAR

2009-04-05 @ 13:13:50
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0