Vin och BMB

Igårkväll var (Sjuksköterske-) Sandra här, vi drack alkoholhaltiga drycker och umgicks. Under kvällen ringde mamma också. Jag berättade stolt att jag hade borrat och skruvat upp en hylla under dagen, hon kontrade med att hon lagt tak på bron och att hon innan det byggt en vedbod själv. Hon ska då alltid vara värst... :S Efter samtalet med mor fortsatte vi förtära alkohol och fundera om vi skulle våga oss ut i stormen Ulrik (som jag nyss fick veta att det förmodligen var). Det gjorde vi till slut i alla fall, men det var nära att vi höll på att blåsa bort på vägen bort till Blue Moon. Där var det jätteskumma människor igår, allt i från wannabe-brats-killar till gym-spännarkillar i för små t-shirts till oidentifierbara "jag-vill-vara-unik"-stilar. Det var nästan som om folk försökte vara en parodi på sig själva, mycket skumt... När jag betalat 73 spänn för en Bacardi Breezer Ananas, gav vi upp och gick till BK istället. På vägen dit såg vi en kille ramla baklänges över ett cykelställ, så vi sprang dit och frågade honom om han var okej och hjälpte honom upp. Vår första insats som sjuksköterskor som Sandra uttryckte det efteråt. :) Efter mat på BK tog Sandra tidiga nattbussen hem och jag begav mig hemåt på cykeln. Tur att man var för full för att inse hur jobbigt det var att cykla i stormvindarna.
Idag blir det vila och kanske plugga lite patofysiologi om jag orkar...inte särkilt troligt men man kan ju alltid försöka verka ambitiös i alla fall.
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0