Har flyttat

Hela helgen har gått åt till att flytta, packa ur lådor och skruva ihop möbler och än är jag inte färdig. Skulle behöva en vecka ledigt från skolan bara för att komma i fas med livet igen, göra färdigt lägenheten, plugga till omtenta i patofysiologi, plugga lite omvårdnad, plugga till läkemedelsräkningstentan...har jag glömt nåt...? Just ja, sova vore också trevligt. Sov så dåligt inatt då det var första natten i lägenheten och min kropp har inte vant sig vid den nya miljön riktigt än. Dessutom blev jag väckt flera gånger av min katt Oskar som stångade sitt huvud mot mitt ansikte upprepade gånger enbart av anledningen att han ville bli gosad med. Både han och Esmeralda har varit jättegnälliga hela dagen men blir nöjda så fort man klappar på dem. Jag misstänker att de blivit väldigt bortskämda med gos hemma hos ex-sambon, eller så har de bara saknat mig, kan vara en kombination också. Idag har jag:
- tagit sovmorgon och därmed struntat i en tråkig föreläsning om databassökning.
- skruvat ihop min garderob.
- införskaffat bredband och hemtelefon. 
- bakat tofu- och fetaost-paj som jag delat upp och gjort matlådor av.
- lyckats ha sönder min enda fungerande belysning i vardagsrummet/sovrummet. Använder datorn som  ledbelysning just nu.



Monterar köksbord med min bästa vän skruvdragaren. Fick en blåsa när jag försökte skruva för hand först...



Flyttkaos.



Esmeralda utforskar det nya köket.


Kommentarer
Postat av: Johan

Välkommen hem, eller vad man säger.

2008-10-14 @ 13:09:31
Postat av: Sandra

Åhh i flytten då är det verkligen saker överallt. Suck! Men det kommer nog bli kanon!!!



Åhh det vore jätte skoj att gå på bio då. Om jag inte får besök från Köping, det är inte klart om nån kommer än.



Jag tror du kommer va skit snygg på söndag!! =)

KRAMAR

2008-10-14 @ 16:01:09
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0