Nu är jag sån där dålig människa igen

Det är mörkt och regnar ute, jag försov mig litegrann, okej inte mycket men tillräckligt för att komma i ofas med mina morgonrutiner; jag känner mig stressad över pato-omtentan, jag ooorkaar inte gå till skolan idag! Förlåt men jag gör faktiskt inte det. Jag tänker sitta hemma och lära mig saker om patofysiologiska mekanismer istället för att gå på en föreläsning där någon tråkig människa tar över tre timmar på sig att säga igenting. Så det så!

Igår var jag och Ewa (från klassen) på Eldopalen och shoppade. Ewa köpte några stenar och lite rökelse och jag köpte lite rökelse och en ny rökelsehållare då min försvann i flytten. (Något som för övrigt är ett konstigt fenomen; man packar ner saker i en kartong och flyttar kartongen till ett annat ställe, när man sedan packar ur den har saker försvunnit.) Vi köpte båda cannabis-rökelse men jag har inte vågat tända den än utifall grannarna skulle känna den suspekta doften och ringa polisen eller nåt...



Hjärt- o lungräddningskursen igår gick bra i alla fall. Nu har jag två små "kompetenskort" där det står att jag kan HLR och luftvägsstopp. Nästa termin ska vi få lära oss HLR med defibrillator, och sen tredje kursen är HLR på barn men den var rätt långt fram i utbildningen tror jag. Det känns i alla fall kul att få lära sig lite mer praktiska saker, man blir lite mer motiverad att plugga då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0