Råolja någon?

  "Succekrämen som klarar allt!" 
Mineral Oil, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Paraffin, Vit mineralolja, Medicinsk vitolja, Oleum petrolen, Oleum vaselini, Paraffinum, Vaselin Oil, E 905, Paraffin Oil, Liquid paraffin, läskig produkt har många namn...

När man får ett halv kilo hudkräm för 49 kronor bör man nog ifrågasätta kvaliten på produkten. Vad innehåller den egentligen som gör att tillverkarna inte behöver få in mer pengar än så per burk för att gå med vinst? Jag kan då sätta min ena njure på att man i innehållsförteckningen kan hitta orden glycerin, paraffin eller någon annan läskig biprodukt av råolja (ja, samma som man gör bensin av). Min andra njure kan jag sätta på att krämen till större delen består av dessa mineraloljor. Mineraloljor täpper till porerna och hindrar den naturliga återfuktningen av huden och är enligt min mening mycket läskig att smörja in huden med. Ett bättre tips är produkter som innehåller växtoljor av olika slag; oliv, jojoba, mandel mm.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0