Det snöar i Värmland



Jag var och fikade med Carina igår. Vi insåg att vi måste vara världsmästare på att prioritera bort saker som vi behöver/tycker är roligt till förmån för sådant som är "nödvändigt". Men hur är det egentligen meningen att man ska hinna med allt? Hur gör folk? I vintras började jag en mönsterkonstruktionskurs som gick en kväll i veckan, det borde inte vara så svårt att hinna med kan man tycka. Jag tror jag var där fyra gånger innan jag kände att jag blev tvungen att hoppa av för den tog för mycket tid som jag istället kunde lägga på skolan. För ett år sedan beställde jag tyg till en väska jag planerade att sy, det tyget ligger fortfarande kvar i påsen. Min kära symaskin som jag köpte förra vintern för dyra pengar, har jag använt kanske 5 gånger och då till att sy upp gardiner eller byxor. Jag tror att jag helt enkelt måste lära mig att organisera min tid lite bättre. Någonstans mellan heltidsstudier och extrajobb måste det väl finnas tid till att sy, rita och inte minst umgås med vänner, allt sådant som egentligen borde vara prio ett i livet. Nu jäklarns ska det bli ändring!

Kommentarer
Postat av: Johan

Fram tills nu när jag faktiskt läste ordentligt har jag trott att din blogg hette Crazycattles. Nån skämtsam anspegling på galnakosjukan trodde jag.

2008-11-22 @ 18:31:48
Postat av: LindaLu

Åh, tack!!! :)

.

Det där med att prioritera är verkligen ingen lätt sak...

2008-11-22 @ 20:26:32
URL: http://lindalu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0