Ångkokt

Testade min nya ångkokningsinsats idag när jag skulle göra lunch. Hela lägenheten ångade igen men det blev bra i alla fall, ångkokade morötter och rödbetor. Och äntligen blev det en acceptabel rumstemperatur här hemma. Det är nån ventil ovanför vardagsrumsfönstret som inte går att stänga för den fastnat på nåt sätt så det är svinkallt här inne hela tiden, men nu blev det alldeles varmt och fuktigt i hela lägenheten, det var nästan som att vara utomlands.
  
Mitt igenimmade kök.

Nu måste jag fortsätta plugga. Ikväll ska jag på produktutbildning med jobbet. Kommer inte ihåg vad det handlade om dock. Våra jobbutbildningar är alltid obetalda vilket är jättedåligt, t o m Mcd hade full lön på sina utbildningar. Men däremot brukar vi alltid få en massa gratisprodukter med oss hem som ofta är värda rätt mycket och det är ju lite roligt i alla fall. Utbildningarna är frivilliga också, men jag brukar alltid försöka gå eftersom man lär sig mycket som underlättar i jobbet sedan. Hade jag jobbat heltid och varit med i facket hade jag nog tagit upp detta med dem, men som extraanställd som pluggar på heltid känner jag att jag inte riktigt har tid och ork att engagera mig i detta. Jag tycker dessutom jättemycket om mitt jobb och är jättetacksam att jag får stå där och hjälpa folk med sådant som jag själv tycker är roligt och intressant istället för att stå på äckel-Mcd med flottig hy och tjäna slav-lön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0