Vårdcentralen



Idag har jag haft ont i halsen i en vecka så nu på morgonen ringde jag till vårdcentralen för att få komma och göra en halsodling. Jag är livrädd för streptokocker sen jag hade jättemycket problem med halsfluss när jag var yngre och min bror fick en halsböld pga streptokocker som fick opereras bort. :S Det var inte lätt att få tid på vårdecentralen dock, först måste man övertala en sjuksköterska i telefonen att man är tillräckligt sjuk för att få komma in och bli bedömd av en läkare om man är tillräckligt sjuk för att få göra en odling. Tydligen är det inte så vanligt att man behandlar streptokocker idag heller så vi får väl se om jag lyckas få ut penicillin i slutändan överhuvudtaget. Ja, ja, nu ska jag göra mig i ordning och bege mig ut i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0