Many lives, many masters



Såg på Oprah i morse, där psykiatrikern Brian L Weiss var med.  På 70-talet hade han en patient med mycket svåra fobier som han bestämde sig för att försöka bota med hypnos. Under hypnosen försöker han få patienten att ta fram ett bortträngt barndomsminne, men istället börjar hon beskriva händelser från flera tusen år tillbaka. Dr Weiss var väldigt vetenskapligt inriktad och ville inte tro på det till en början men till slut tvingas han öppna ögonen för andra möjliheter. Jag tycker sånt här är jätteintressant för jag tror att det kan förklara så mycket av vem man är som person, varför man är på ett visst sätt, mycket spännande. Ska nog köpa hans bok när jag får några kronor över.

Vi hade kommunikationsseminarie idag som jag tänkte jag skulle försöka gå på, men jag mår jättedåligt idag också. Är lite bättre i halsen men fortfarande ont o är helt uppsvälld. :( Det blir nog soffan och film för mig idag igen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh den vill ja också läsa =)



Sem.gick jätte bra. Det va trevligt, vi kollade på filmerna och pratade lite. Vi blev godkända =)

Tror det hade gått bra för therese och gulnur också.



Hur känner du dig, nå piggare?

KRAMAR

2008-12-05 @ 19:58:04
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0