Too much thinking disturbs the inner peace

Man tänker och grubblar och analyserar. Borde man göra så eller borde man göra så? Vilket är bäst, vilket är smartast? Ska man lyssna på andra eller på sig själv? De senaste 20-nånting åren har jag ägnat åt att lyssna på andra. Jag har blivit en produkt av vad andra har projicerat på mig att jag bör vara. "Väljer du den vägen så tycker vi om dig och accepterar dig...då får du också vara med och leka..."  Så då väljer man den vägen för det är enklast så, för att man vill passa in i den världen man lever i. Därmed inte sagt att jag inte varit mig själv, det har varit jag men bara en liten del av mig, som tyvärr har fått tagit alldeles för mycket plats. Konsekvensen av detta blir att för mycket energi går ut och alldeles för lite fylls på, det blir dränerande, och nu finns nästan ingen energi kvar. En klok människa fick mig att inse att det får vara slut med det nu. Om man knappt kommer ur sängen om mornarna då är det något som inte stämmer, något som inte är som det ska. Det kommer att ske en stor förändring nu och det känns jättebra, äntligen är rätt beslut fattat. Energinivåerna börjar långsamt stiga igen och jag kan faktiskt uppskatta att solen skiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0