Metodträning

Idag bli det en cyckeltur upp till universitetet för att träna på att sätta KAD och PVK samt venprovtagning.



Så skönt att man är inne på slutspurten nu, bara metodexamination, en tenta och ett seminarie kvar, sen är det över! Hurra!

Var och beställde nytt pass i veckan, mitt förra försvann i en flytt för flera år sedan. Jag hade inte förlustanmält det gamla, det måste man göra. Efter en kortare utfrågning och några suspekta blickar fick jag göra en förlustanmälan där samtidigt som jag ansökte om det nya. Jag blir alltid så nervös när jag ska prata med poliser. Är alltid rädd att jag av misstag ska ha råkat gjort nåt olagligt och råka säga det till dem. Alltså jag inte vet om själv att det jag gjort är olagligt och så när jag säger vad jag gjort så berättar de att det är olagligt och låser in mig. Som nu när jag inte fattat att jag måste anmäla ett borttappat pass, jag blev helt nervös och stod och stammade när jag skulle förklara hur man lyckas slänga ett pass i fel flyttlåda. Som tur var så sa han inte att det var olagligt så jag behövde inte tillbringa dagen i häktet utan kunde lungt cykla hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0