Det finns vettiga människor där ute ändå . . .

Loggade precis in och möttes av följande kommentar till inlägget "Saker jag inte kommer sakna med Sverige". Blev så rörd av denna fantastiska människa att jag bara sitter här och ler just nu. Var tvungen att publicera den i ett inlägg så att ingen missar den. Tack kära "vet hut" för att du förgyllde min dag!

Kära "Gissa det du"
Jag brukar aldrig kommentera bloggar(och speciellt inte kommentarer till bloggar. "Jag menar hallå!" som du själv antagligen skulle uttryckt det). Här kunde jag dock inte hålla mig då jag blir alldeles tårögd av din vackra text. Tårögd inte av sorg utan av någon form av extrem glädje, glädje över att det faktiskt finns människor som dig i världen år 2009.

Det är helt underbart hur du känner dig träffad och upprörd av bloggarens lista på saker som hon ej kommer sakna. Att du i detta skede väljer att berätta du minsann inte kommer sakna henne heller är så fantastiskt genialt. Tycker det är fint att du fick in en känga angående lägenheten med, jag menar sitta här och blogga i en lägenhet så full i kattkiss att det når upp till öronen. Inte nog med att det är en sanitär olägenhet, det krävs dessutom ganska mycket kattpiss för att för att uppnå detta.

Jag gjorde en snabb uträkning över precis detta. Denna uträkning förutsätter ett par saker så som 1. Bloggaren har ungefär 160cm från golv till öron 2. Lägenheten bedömer jag vara c:a 30 kvm 3. Vi utgår ifrån att vägg och golv redan är mättade och att golvbrunnen är igenfylld. Detta ger oss en ekvation som lyder 1,6m * 30m2 = 48m3. På en m3 går det 1000 liter vätska(i detta fall kattkiss) vilket alltså innebär 48 000 liter kattkiss! HERREGUD! Om vi då tänker oss att två katter tillsammans producerar 2dl kattkiss per dag så har det alltså tagit c:a 240 000 dagar att fylla lägenheten upp till bloggarens öron, dvs runt 660 år. Jag som du fattar ju att det nog bara finns två rimliga slutsatser att dra av detta, antingen så bloggaren väldig väldigt gammal eller så har hon betydligt mer än 2 katter. Falska människa!

Måste säga att jag blir lite besviken på det sista du skriver, här sitter du och spyr hat och skickar plötsligt en lyckönskning om vin med konstnärer. Men efter att läst igenom hela inlägget ännu en gång så inser jag vad det handlar om. Du känner någon form av samhörighet med bloggerskan, och det är en pseudorelation på en nivå jag aldrig sett förut! Imponerande!

Men fortsätt du att skriva arga inlägg av denna typ på bloggar(och i forum, tror ex familjeliv.se skulle passa dig utmärkt!) och du ska se att en dag så vinner vi över dom jävlarna! En dag är det du och jag som tillsammans står och viftar med våra socialbidragscheckar rakt i ansiktet på dom alla. Tillsammans ska vi handla på Lidl, vi ska progga, vi ska röka hemmarullade cigaretter och peka finger åt de högutbildade(eller alla med jobb,eller med akassa)

Vad vill jag egentligen med allt detta svammel? Jag vill att du ska se det som en uppmuntran. Fortsätt kämpa och en dag ska du se att ljuset i slutet på tunneln inte är ett tåg utan kanske en gulklädd dam från socialen med nycklarna till din alldeles egna socbetalda lägenhet.

Postad av: Vet hut!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!! Ibland är folk bara för härliga ;)



Hur är det i Karlstad, får du nån sol? eller jobbar du mycket nu?



Saknar det lite faktiskt och ska bli kul att träffa dig snart igen

KRAM

2009-07-16 @ 12:40:20
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Svar: Tack =) Jag är jättenöjd med frisyren. Har du sett bilderna jag la upp från The Studio idag? Var det The Studio du var hos när du blev fotad? Kramar

2009-07-20 @ 21:09:25
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/
Postat av: Niklas C

Svar: Tack =) Ja och det var så skönt att bli sminkad och få håret fixat och slippa bry sig om allt sånt.

2009-07-20 @ 22:04:09
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/
Postat av: ewelina

fin blogg!

snälla rösta på mig här ( jag är nr 2 ):

http://fribor.blogg.se/2009/july/utkast.html#comment

2009-07-21 @ 01:27:08
URL: http://hariibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0