Den akademiska världen

Pratade nyss med Patrik på msn och han berättade om en sak som hände på en föreläsning förra veckan:

Patrik säger:

vi kom in på utmattningssyndrom och sådant

och biologiska förklaringar till uttmattningsdepression


Patrik säger:

varpå klassens idiot ställer följande fråga med pipig röst:

"Kan tidigare liv påverka sånt här"


Patrik säger:

dvs tidigare liv som i hippetidigareliv


Alexandra säger:

Hahahahaha! Åh, vilken briljant människa! Helt underbart! varför har inte vi såna underhållande idioter i våran klass??


Alexandra säger:

vad blev svaret?


Patrik säger:

det var Nina som är anhängare av det biologiska perspektivet så hon tittade på henne i 30 sekunder och fortsatte föreläsningen utan att besvara frågan


Patrik säger:

trodde jag skulle dö på stället

Skrattade högt när jag läste detta. Hur kan man ens komma på tanken att ställa en sådan fråga under en universitetsföreläsning? Är det någon som har en bra förklaring, hör gärna av er.

Nu ska jag återgå till den sjukt överskattade boken Omvårdnadsteorier av Marit Kirkevold. Hela boken är ett enda stort ordbajseri och det totala informationen den ger skulle förmodligen kunna sammanfattas i en folder.  Men jag ska väl försöka ta mig igenom lite till av den innan det är dags att göra sig iordning för utgång med Therese och Petra ikväll.


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag som inte ens vågar ställa relevanta frågor blir mest imponerad av folk som vågar häva ur sig sånt utan att skämmas för sig. Den akademiska världen behöver för övrigt mer flum.



Om mindre än tre veckor får vi nycklarna till vår gård! Jippie!

2009-03-02 @ 11:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0