Dagens muffin


Bild från dagensmuffin.se

Imorgon ska jag baka dumle-muffins till de snälla undersköterskorna som tagit hand om mig under praktiken de senaste tre veckorna. Sen på fredag gör jag min sista dag, wiiee! Ska bli så skönt att slippa pendla och gå upp klockan fem varje morgon.

Idag har vi haft ett värdelöst klinisk seminarium där vi satt och tjatade om tråkiga saker i tre timmar. Jag och Sandra höll på att somna, förutom när vi satt och var förbannade på våran kliniska adjunkt. Hon sa åt oss att vi inte fick sitta och skriva under diskussionen för vi inte kunde kocentrera oss då, när vi egentligen bara ville sitta och klottra lite i våra block för att hålla hjärnan vaken. Vi är båda såna att vi tänker bättre om vi får göra nåt med händerna, istället för att bara sitta rakt upp och ner och stirra ut i luften, vilket faktiskt är en ganska vanlig lyssningsteknik, men inget som hon kände till tydligen. Det intressanta var att sköterskan som var huvudhandledare för praktiken satt och klottrade konstant i sitt block och inte tillförde ett enda vettigt ord till diskussionen, mycket bra förebild måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0