Dag 1 avklarad

Sitter och firar att jag överlevt min första dag på praktiken med en påse naturgodis och en ny mobiltelefon. 3-killen försökte merförsälja en försäkring och bredband när jag var inne i butiken för att förnya abonnemanget men jag var stark och stod emot. I ett sista försök att sälja bredband frågade han vad jag hade nu, när jag sa bredband 100 frågade han behöver du verkligen så mycket bredband? Det är nog första gången jag varit med om att en försäljare försökter övertala en att ta ett sämre alternativ än det man redan har bara för att få sälja något.

Min första dag på äldreboendet var hur lugn som helst. Jag fick vara med och duscha en dam och servera mat men annars hände det inte så mycket. Min handledare är jättebra i alla fall så det känns bra. Jag var så nervös i morse att jag tog två Valerina Forte på bussen sedan tog jag en till två timmar senare för jag var orolig att de två första skulle sluta verka för tidigt. (Jag brukar ta två mot ångest och fyra för att kunna somna.) Ännu en timme senare var jag jättetrött, började gäspa och känna mig frusen och ville helst bara krypa under ett täcke och somna, haha, lite pinsamt. Jag fick kämpa allt vad jag kunde för att verka pigg inför de andra. Som tur var piggnade jag till ett par timmar senare då det var fikadags med kaffe och chokladtårta, men jag var ändå lite småseg resten av dagen.

Jag försökte göra matlådor kväll men det gick inte så bra. Jag gjorde ett försök att koka sojabönor vilket är lite trixigt för de ska koka i en och en halv timme, och då är det lätt att glömma bort dem när man är så disträ som jag är för det mesta. Hittills har jag misslyckats varje gång och brännt  fast bönorna i kastrullen, och så blev det även idag. Snart har jag alltså lyckats göra slut på hela påsen utan att äta en enda böna. :(  Satans sojabönor!

 Nä, jag är en snäll sjuksköterska. :)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Skönt att du överlevde praktiken.. Men jobbigt med bönorna :P

2009-02-04 @ 19:57:48
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0