Att äta eller inte äta

3000 kr, så mycket kostar vår kurslitteratur för nästa delkurs. Eftersom jag vill kunna äta mat det kommande halvåret också så valde jag att endast beställa två böcker till att börja med, för ca 1000 kr. Sedan ska jag försöka få tag i de andra på biblioteken, vilket i och för sig brukar vara omöjligt, men jag vääägrar verkligen lägga ut så mycket pengar på böcker. Inte när man måste tokspara undan pengar nu under våren för att kunna betala räkningarna i maj och juni då man i princip inte har någon inkomst. Det är inte lätt att vara student. Om någon därute har några tusenlappar till övers och vill donera så kan ni ju kontakta mig så får ni kontonumret.

Idag var det första dagen i skolan efter praktiken. Jag och Sandra som har längtat så efter att få komma tillbaka till föreläsningssalen var förmodligen de som klagade mest idag på att allt var så tråkigt, dessutom smet vi tidigare från sista föreläsningen. (Men när föreläsaren börjar med att förklara att det hon ska prata om inte är viktigt och att vi inte ens behöver anteckna nåt då får hon skylla sig själv...) Vi ska läsa två kurser parallellt den här terminen, en som i princip är en upprepning av det vi läste förra terminen och så supersvåra farmakologi I och II efter varandra. Kommer att få sitta dygnet runt med böckerna med andra ord. Suck... :( Så nu har jag beklagat mig tillräckligt för idag, det är lika bra att ta tag i pluggningen på en gång.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!!!! Vi är sorgliga ;) Men bra!!

2009-02-23 @ 19:55:09
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0