Aseptik, shopping och fikaterapi

Idag fick vi lära oss att tvätta händerna inför ett operativt ingrepp. Jäklarns vad vi tvättade och spritade, flera gånger om. Jag tror mina händer fortfarande kan räknas som sterila, eller ja, kanske inte riktigt. Här nedan försöker jag och Ysabel med konststycket att ta på oss handskar utan att bryta steriliteten (eller hur man säger). Det var lite trixigt.

Bild från Sandra, tack tack! :)

Efter skolan var jag till Willys och storhandlade (fick ju äntligen pengar idag och fattigdomen är över för denna gång), sedan hem och gjorde världens godaste grekiska sallad (ja, det var den faktiskt). Efter det mötte jag upp Sandra på stan för lite shopping och fika med terapi. Slutsatsen av terapin blev; majoriteten av alla män är lögnaktiga och elaka och bör endast användas till sex och/eller hångel. Ja vi är lite bittra, men det visste ni väl redan. Nu är jag ledig i hela fyra dagar, förutom att jag har en tråkig omvårdnadsteori-uppgift att göra till måndag. Jag ska tillbringa min lediga tid med att spinna, leta efter en fin matta till mitt vardagsrum och eventuell utgång med Therese på lördag. Nu ska jag fortsätta titta på Greys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0