Vill man ha nåt gjort får man göra det själv!

Har försökt nå förmedlingen som sköter kontakten med skolan i Spanien i ett par månader nu utan resultat. När man ringer kopplas man till en telefonsvarare där man ombeds lämna ett meddelande så ringer de upp. Har lämnat x antal meddelanden men utan respons. Har även mailat ett par gånger till olika anställda på detta företag, även det utan respons. Smått desperat efter diverse uppgifter om skolan som behövs till min CSN-ansökan bestämde jag mig för att maila direkt till skolan istället, och fick svar innehållande all information jag behövde plus lite till på mindre än 24 timmar. Tack underbara Francesca på IED! :) Känns skönt att skolan åtminstone tar sitt arbete på allvar till skillnad från bajs-förmedlingen i Göteborg som garanterat sitter och medvetet ignorerar telefon och mail till förmån för kaffe och fikabröd. Puckon!

Har känt mig lite orolig inför flytten den senaste tiden då jag fortfarande inte hittat en kattmamma eller boende därnere, men efter ett samtal med en underbar och klok människa igår som fick mig att inse att jag måste lära mig att slappna av lite och ta en sak i taget har jag nu fått ny energi igen. Mindre "popcorn-effekt" tror jag hon sammanfattade det. Jag påbörjar en massa tankar hela tiden om vad som måste göras tills allt bara är en enda röra istället för att ta en sak i taget, göra klart, bocka av på listan och gå vidare till nästa sak. Idag känner jag mig mycket mer positiv och hoppfull inför det som ska komma. Jag vet att allt kommer att ordna sig. :)

Nu ska jag ta tag i dagens projekt; att rensa lägenheten på sådant jag inte behöver.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Va duktig du är vännen! Bra att ta en sak i taget. Annars blir man ju knäpp :)



Ha en bra dag! KRAMAR

2009-08-30 @ 10:14:42
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Svar: Haha ja visst låter det roligt när jag som kille säger att jag fitt-tränar :P



Vilken dålig förmedling! Tur att du lyckades fixa det själv =)



Kram

2009-08-30 @ 11:52:22
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hej hopp!



Det gick ok. Så jä*la mycket info bara, e helt slut. Jag går kväll imorgon, sen dag å sen kväll igen. Så Fika på torsdag förmiddag eller fredag förmiddag innan jag åker till Köping? KRAM

2009-08-31 @ 21:22:24
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Svar: Ja jag håller med om att de från topman är snyggast =) Jag hoppas att de har några av dem på Topman här i Göteborg =)

2009-09-04 @ 14:50:14
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0